Kitabın özgün adı ‘it takes a CEO’ ve bir ‘business bestseller’. Bana çok akıcı gelmedi ama Amerika gibi bir ülkede CEO’luk yapmanın ne demek olduğunu anlatması bakımından ilginçti. Beş ayrı medya şirketine başkanlık etmiş olan Hindery, temel olarak şunu vurguluyor: ‘sorumluluklarınızın farkına varın ve bunları yerine getirin.’
Yazar, Amerika’daki işsizlik, sağlık hizmetleri, sigorta, aşırı tüketim gibi sorunlara vurgu yapıp, çözüm için reçeteler sunuyor. Son olarak da bir CEO olmak için gereken nitelikleri sıralıyor: kültür ve vizyon, meraklı bir akıl, dürüst ve etik olmak, sabırlı ve kendine güvenli olmak...
Kimler CEO olmamalı sorusunun cevabı ise ona göre basit: Binlerce belki de on binlerce kişinin sorumluluğunu almaya hazır mısınız? Cevabınız hayırsa başka bir iş bakın...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder